2. Komputery – co robić w razie awarii?
Chociaż żyjemy w społeczeństwie w pełni zinformatyzowanym i skomputeryzowanym, to w chwilach komputerowego kryzysu – awarii czy usterki – okazuje się nagle, że właściwie nie mamy pojęcia, jak należy się zachować. Ogromna większość osób wzywa ekspertów i specjalistów nawet do najbardziej błahych usterek, które równie dobrze można naprawić samemu.
Są oczywiście takie laptopy i komputery stacjonarne, które rzeczywiście wymagają wezwania na miejsce fachowca. Chodzi tu głównie o stare modele, do których dostęp wymaga specjalistycznych narzędzi i sprzętów oraz części dostępnych jedynie w doskonale wyposażonych punktach i serwisach naprawczych. Co ciekawe, urządzenia te są tak niezawodne, że często stawiane są na nich serwery internetowe pod jakieś większe strony www. Zazwyczaj jednak awarie komputerowe warto najpierw spróbować rozwiązać samemu, chyba że jest się kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Dzięki temu można zaoszczędzić zarówno swój cenny czas jak i pieniądze wydane na wizytę specjalisty.