Od samego niemalże początku istnienia, wyszukiwarki google (któż pamięta co było przed nią) podstawowym jej algorytmem było badanie strony internetowej i na podstawie znalezionych treści układanie wyników wyszukiwania organicznego. Kiedyś wielkie znaczenie przy pozycjonowaniu miały słowa wpisane w sekcji head odpowiedzialne za opis czy tak zwane słowa kluczowe. Dochodziło nawet do takich sytuacji, że dzięki słowom kluczowym można było wypozycjonować stronę na zupełnie inne frazy niż pasowały do tematyki strony.
Na szczęście jednak takie metody odeszły do lamusa, potentat z rynku wyszukiwarek poprawił swoje algorytmy i zaczynaliśmy na nowo. Co prawda stare sposoby przestały być skuteczne, ale szybko znaleziono nowe. Do dnia dzisiejszego najważniejsze w pozycjonowaniu strony są dwie rzeczy, pierwsza to atrakcyjna i unikalna treść naszej witryny internetowej a druga sprawa to gromadzenie linków, które prowadzą do naszej strony. Zdecydowanie ta druga czynność jest trudniejsza.