Dość często obecnie spotyka się wśród firm zajmujących się marketingiem zlecenia dotyczące opracowania strategii reklamowej konkretnego miasta lub regionu. Zleceniodawcy takich ofert chcą w ten sposób rozpropagować dane miasto jako np. dobre miejsce do zwiedzenia lub spędzenia urlopu, bądź też do studiowania. Taka kampania reklamowa ma być opracowana w oparciu o główne zalety danej miejscowości, wspominając oczywiście o cechach charakterystycznych odróżniających je od innych miast. W przypadku miejsc stosunkowo popularnych wśród turystów, posiadających w swojej ofercie coś czego nigdzie indziej się nie znajdzie sytuacja jest prosta. Wśród takich miast można wymienić np. Warszawę, Kraków, Wrocław czy też Trójmiasto.
Problem pojawia się natomiast w sytuacji, gdy dotychczas turyści nie byli zbytnio zainteresowani danym miejscem, a to co ono posiada nie wzbudza większego zainteresowania wśród potencjalnych zwiedzających. W takiej sytuacji warto skupić się na innych kwestiach wśród których można wymienić szkolnictwo wyższe posiadające wysokie wyniki w ogólnopolskich rankingach, niski stopień bezrobocia, a tym samym łatwość zdobycia pracy, czy też jak miało to miejsce w przypadku promocji Bydgoszczy nagłośnienie informacji o wysokim wskaźniku zadowolenia mieszkańców z tego, że mieszkają właśnie w tym mieście, a także o niskim koszcie wynajmu lub zakupu mieszkania. W kampanię promocyjną powinny zaangażować się w szerokim stopniu władze lokalne uwzględniając w swoich planach działania jak najbardziej sprzyjające promocji miasta. Generalnie wszystkie większe miasta całym świcie jak i również te mniejsze reklamują się za pomocą różnych mediów. Wynika to z chęci przyciągnięcia turystów a co za tym idzie z chęci zarobku. Jak wszystko na tym świecie tak i ta część życia jest poświęcona pieniądzom co oczywiście przeciwnikom komercjalizacji wszystkiego na świcie. Jednak nie bardzo mamy na to wpływ i nie pozostaje nic innego jak tylko się pogodzić z tym stanem rzeczy.