Popularne Posty

„Handel internetow

Każdy aktywny handel wychodzi naprzeciw potrzeb klienta. Analizuje jego potrzeby, ...

„Pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej to wszechstronne działanie, które ma na celu ...

„Milionowe inwesty

Handel to walka o klienta. Nie ważne czy dotyczy to ...

W jakim programie pi

Pisanie prac zaliczeniowych jest zajęciem niezwykle żmudnym i czasochłonnym, zwłaszcza, ...

darmowy lokalizator

Jeszcze kilka lat temu byłoby wręcz nie do pomyślenia, aby ...

Banki tak jak pozostałe instytucje działające na rynku konkurują ze sobą pod względem ilości klientów. Każdy z nich chciałby zdobyć jak największą ilość osób zainteresowanych ich ofertami, nie rezygnując przy tym z wysokich marż, które są dla nich zyskiem. Początkowa forma konkurencji wiązała się z zaoferowaniem jak największej stopy procentowej w przypadku lokat oraz jak najniższej w przypadku kredytów. Duża konkurencja na rynku sprawiła, że banki zaczęły stopniowo rezygnować z pobierania opłat za korzystanie z kont osobistych, z e-usług czy też za wykonywanie przelewów internetowych. Sprawiło to, że ich oferta była korzystniejsza od ofert konkurencyjnych natomiast nie ma możliwości obniżać kosztów w nieskończoność. Dlatego też duża część banków działająca na polskim rynku zdecydowała się na wzbogacenie swojej kampanii reklamowej. W tym celu angażowane są sławne osoby ze świata filmu i muzyki.

Taka reklama jest kosztowna dla banku, lecz przynosi rezultaty w postaci wyższych zysków. Inną formą promocji są akcje w ramach, których za otwarcie rachunku w danym banku i po spełnieniu określonych warunków klient otrzymuje bonus w postaci pewnej sumy gotówki. Dzięki tego typu reklamom duża ilość klientów decyduje się na otwarcie konta akurat w tym banku uważając, że ich oferta jest najlepsza. Jakąkolwiek formę promocji bank przyjmie duże znaczenie ma rozpropagowanie oferowanych promocji za pomocą radia, telewizji oraz internetu. W tym celu oprócz standardowych form można skorzystać również np. z marketingu e-mailowego. Jak widać na rynku bankowym robią banki wszystko aby tylko przyciągnąć nas do siebie. Oferują wszystko, co najlepsze a już nawet dopłacają do tego żeby ktoś założył u nich konto. Tak działa właśnie rynek idealny dla klienta. Duża konkurencja, z drugiej jednak strony pamiętajmy, że banki nie są instytucjami charytatywnymi i z całą pewnością będą chciały jakoś na nas zarobić. Od nas zależy, do jakiego pójdziemy banku i kto będzie zarabiał.