Banki tak jak pozostałe instytucje działające na rynku konkurują ze sobą pod względem ilości klientów. Każdy z nich chciałby zdobyć jak największą ilość osób zainteresowanych ich ofertami, nie rezygnując przy tym z wysokich marż, które są dla nich zyskiem. Początkowa forma konkurencji wiązała się z zaoferowaniem jak największej stopy procentowej w przypadku lokat oraz jak najniższej w przypadku kredytów. Duża konkurencja na rynku sprawiła, że banki zaczęły stopniowo rezygnować z pobierania opłat za korzystanie z kont osobistych, z e-usług czy też za wykonywanie przelewów internetowych. Sprawiło to, że ich oferta była korzystniejsza od ofert konkurencyjnych natomiast nie ma możliwości obniżać kosztów w nieskończoność. Dlatego też duża część banków działająca na polskim rynku zdecydowała się na wzbogacenie swojej kampanii reklamowej. W tym celu angażowane są sławne osoby ze świata filmu i muzyki.
Taka reklama jest kosztowna dla banku, lecz przynosi rezultaty w postaci wyższych zysków. Inną formą promocji są akcje w ramach, których za otwarcie rachunku w danym banku i po spełnieniu określonych warunków klient otrzymuje bonus w postaci pewnej sumy gotówki. Dzięki tego typu reklamom duża ilość klientów decyduje się na otwarcie konta akurat w tym banku uważając, że ich oferta jest najlepsza. Jakąkolwiek formę promocji bank przyjmie duże znaczenie ma rozpropagowanie oferowanych promocji za pomocą radia, telewizji oraz internetu. W tym celu oprócz standardowych form można skorzystać również np. z marketingu e-mailowego. Jak widać na rynku bankowym robią banki wszystko aby tylko przyciągnąć nas do siebie. Oferują wszystko, co najlepsze a już nawet dopłacają do tego żeby ktoś założył u nich konto. Tak działa właśnie rynek idealny dla klienta. Duża konkurencja, z drugiej jednak strony pamiętajmy, że banki nie są instytucjami charytatywnymi i z całą pewnością będą chciały jakoś na nas zarobić. Od nas zależy, do jakiego pójdziemy banku i kto będzie zarabiał.