Handel to walka o klienta. Nie ważne czy dotyczy to małego sklepu czy też wielkiego, który sprzedaje nie tylko bezpośrednio, ale również w Internecie. Najważniejsza kwestią dobrze prosperującej firmy jest inwestycja w promocję. To z kolei jest ściśle powiązane z reklamą. Wiadomo, jakie zadanie ma reklama telewizyjna: musi zachęcać potencjalnych widzów do zakupu określonego towaru czy tez skorzystania z usługi. Podobne zadanie ma reklama internetowa tyle, że musi działać na klientów znajdujących się przed komputerem. Podstawową formą reklamy jest strona www. To pełna informacja o firmie, produkcie i usłudze. Taka strona musi być jednak odpowiednio zoptymalizowana, czyli dostosowana pod względem wizualnym. Musi też być pozycjonowana. Takie działanie pozwala na łatwiejsze wyszukiwanie strony www w wyszukiwarce internetowej. Reklamy internetowe to nie tylko strony www. To również banery i wszystkie inne mrugające i rozwijające się prostokąty na stronie internetowe czy to u góry, czy też z boku ekranu.
Do reklam zaliczamy też mailing marketing, newslettery i wiele wiele innych. Z reklama w Internecie wiążą się mniejsze koszty, więc jest ona bardzo popularna forma promocji. W ciągu kilku ostatnich lat nastąpił szybki rozwój reklamy internetowej, co stało się wynikiem docierania do coraz większej liczby odbiorców, co ciekawe z dużą dokładnością można skierować reklamę do konkretnej grupy odbiorców. Wystarczy umieścić reklamę na stronie pokrewnej tematycznie. Zasięg takiej formy promocji jest nieograniczony, nie uzależnia go demografia, geografia i żadne inne czynniki. Od kiedy reklama w ogóle została wymyślona wygenerowała ogromne korzyści finansowe dla twórców reklam, agencji reklamowych, marketingowych, webmasterów i wszystkich tych, którzy potrafią wcielać pomysły w życie. W chwili obecnej nie spotyka się firm, które oszczędzają na promocji. Reklama internetowa to stosunkowo niskie koszty. Internet to nieskończenie zmieniające się i coraz popularniejsze medium przekazu wiec reklama w Internecie to przyszłość.