Internet to ogromny rynek zbytu. Nie ograniczają go względy geograficzne i czasowe. Każdy firmowy marketing za fundamentalną podstawę sprzedaży uważa reklamę. Znamy reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe. Internet, jako rynek zbytu też jest pełen różnego rodzaju reklam. Do najpopularniejszych należą: baner, megabaner, superbaner, skyscrape, box śródtekstowy, button. Jest wiele innych form jednak te najczęściej występują na stronach internetowych. Najstarsza, a jednak wciąż popularna forma reklamy to baner, czyli wydłużony prostokąt umieszczony w górnej części serwisu internetowego. Kliknięcie powoduje przeniesienie do reklamowanej strony. Megabaner, superbaner to następcy tradycyjnego banera. Umieszczane są w widocznym miejscu, przeważnie górnej części, jako pływające i rozwijane reklamy. Skyscraper, baner pionowy jest zamieszczany zwykle z boku strony internetowej, najczęściej po prawej stronie. Zajmuje dość duża powierzchnię. Box śródtekstowy, rectangle to graficzny baner umieszczony wewnątrz prezentowanego artykułu. Umieszcza się go przede wszystkim tam, gdzie na stronie znajdują się długie artykuły czy tez raporty. Button zamieszcza się przy bocznej nawigacji serwisu i ma prostokątny kształt. Reklamodawca wykupuje go na dłuższy czas, na tydzień lub dłużej. Wszystkie tego typu reklamy są kolorowe, mrugają i przyciągają wzrok. Często rozwijają się po najechaniu na nie i nawet przypadkowe klikniecie we fragment powoduje przekierowanie na stronę reklamodawcy. Tego typu reklamy internetowe są obecne praktycznie na każdej stronie internetowej. Nadużywanie tych form jest denerwujące dla internautów. Migające banery rozpraszają, wprowadzają w błąd, utrudniają przeczytanie artykułu. To jednak nie powoduje zmniejszenia pojawiania się takich reklam, jest ich coraz więcej. Powstają nawet specjalne programy blokujące tego typu reklamy. Internet to ogromny biznes. Na wszystko jest metoda i sposób. Wszystko kosztuje i ci, co mają dobry pomysł, który potrafią wykorzystać staja się milionerami.