Wypozycjonowanie strony internetowej nie jest zajęciem prostym ani tanim. Chyba że chcemy pozycjonować stronę na jakąś łatwą frazę, tyle że zazwyczaj łatwe frazy nie dają nam dużego ruchu, na a frazy często wpisywane przez Internetów są drogie do pozycjonowania. Generalnie nie każdą stronę trzeba pozycjonować. Wystarczy, że mamy bloga na którym ciekawie piszemy i ludzie lubią go czytać, wówczas reklama będzie niesiona przez ludzi. Zazwyczaj na portalach społecznościowych jak facebook czy nasz-klasa.
To najprostsza metoda na reklamę strony. Jednak, jeżeli prowadzimy stronę sprzedażową, to wówczas trudno osiągnąć efekt polecania znajomym. Wówczas do wyboru mamy dwie drogi. Po pierwsze możemy stronę wypozycjonować lub postawić na prowadzenie kampanii reklamowych za pieniądze. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Do największych plusów pozycjonowania zaliczymy koszty. Zazwyczaj koszty miesięcznego pozycjonowania będą zdecydowanie niższe niż wykupywania kampanii reklamowych, jednak najsłabszą stroną tego pomysłu jest to, że wypozycjonowanie strony zazwyczaj jakiś czas.