Pozycjonowanie strony internetowej to wszechstronne działanie, które ma na celu umieszczenie jej jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki. Najczęściej chodzi o to, aby strona była wyświetlana na pierwszej stronie po wpisaniu odpowiedniego hasła. Takie działanie jest ważnym elementem promocji. Dla klienta, zleceniodawcy, ważna jest zwiększona sprzedaż i ilość zamówień po zastosowaniu pozycjonowania, choć to nie przynosi natychmiastowych efektów. Każdy marketing, jako w fundamentalną sprawę najwięcej środków inwestuje w reklamę i nie ważne czy to reklama w telewizji, czy w Internecie. Indywidualna sprawa to fakt, która firmę, na co stać. Reklama w Internecie jest jednak o wiele tańsza od innych możliwych, co sprawia, że masowo powstają strony firmowe, kształtuje się wirtualne sklepy, w tego typu reklamę inwestuje się coraz więcej środków. Pozycjonowanie w wyszukiwarce google stron może odbywać się kilkoma metodami, wszystkie są bardziej lub mniej skuteczne i mają zastosowanie do różnych wyszukiwarek np. pagerunk czy trustrunk to metody dla gogle. Ta wyszukiwarka jest najpopularniejsza szacuje się, że 70 % wszystkich wyszukiwanych haseł przez nią przechodzi. Istnieje kilkanaście programów służących do pozycjonowania stron np.: różne wersje programu Adder, oraz programy pomocnicze: Best Keywords Finder, e3KWD Check, HTML Rename. Wszystko powstało, ponieważ jak widać pozycjonowanie przynosi efekty. Jest to jednak długotrwały proces, dla którego skuteczność jest rozciągnięta w czasie. Koszt pozycjonowania kształtuje się w zależności od liczby i trudności pozycjonowanych fraz. Jest ustalany indywidualnie dla każdego serwisu. Miesięczna opłata za katalogowanie firmowej strony może wynieść od kilkudziesięciu złotych przy założeniu, że jest to mały serwis, do nawet kilkudziesięciu tysięcy w przypadku dużego serwisu internetowego. Wysokie koszty nie odstraszają reklamodawców, tym bardziej, że powszechnie uważa się pozycjonowanie Gdańsk za skuteczne działanie przynoszące zamierzone efekty. Nikt nie oszczędza na reklamie wiadomo, że jest ona dźwignią handlu.