Sprzedaż online to rynek mocno rozwojowy. Konsumenci chętnie wybierają sklepy internetowe, aukcje, zamawiają różne usługi za pośrednictwem kontaktu wirtualnego. Zaufanie do takich praktyk rośnie. Stworzenie strony www nie wystarczy do zdobycia klienta. Trzeba wdrożyć pozycjonowanie. Zdobycie linków musi być stałe, najlepiej z powiązanych tematycznie, rzetelnych portali. Do pozycjonowania potrzeba też unikalnych tekstów, zawierających frazy kluczowe z punktu widzenia specjalizacji witryny, prowadzonej działalności ogólnie.
Nakłady oscylują w zakresie kilkudziesięciu złotych do kilku tysięcy w zależności od rozwoju komercyjnej struktury. Wielkie portale typu e-commerce wiedzą doskonale, że masowy ruch z wyszukiwarki zapewnia ogromny poziom przychodów równoważących tego typu inwestycję. Pozycjonowanie stwarza szansę. Wymaga jednak cierpliwości, strategicznego podejścia, stałości. Miejsca w rankingu bowiem nie są nigdy stałe. Trzeba o nie walczyć, a pozycjonowanie na starcie daje ogromną przewagę nad rywalami.