Coraz większa liczba firm decyduje się na kampanie reklamową z wykorzystaniem sławnych osób znanych z telewizji. Są to osoby kojarzone z ulubionych filmów, seriali, programów telewizyjnych i w dużym stopniu wzbudzające sympatię. Tego typu kampania ma na celu zainteresować potencjalnych konsumentów produktem, który jest często używany i wykorzystywany przez ulubionego aktora, piosenkarza, czy też sportowca. Z badań wykonanych przez firmy marketingowe wynika, że wielu widzów chce w jak najwyższym stopniu utożsamiać się z ulubionym celebrytą i w związku z tym chętnie i często sięgają po reklamowane przez nich produkty. Tego typu kampanie częściej są też zapamiętywane przez widzów, a slogany potrafią wejść również do języka potocznego lub być elementem żartów opowiadanych na imprezie lub przy piwie.
Problem może pojawić się jednak w przypadku, gdy znana twarz kojarzona jest negatywnie. Środki pieniężne przeznaczone na tego typu kampanie, a często są to duże kwoty, mogą wówczas niestety nie zwrócić się, a sam produkt zaczyna być kojarzony negatywnie. Kłopotliwą sytuacją jest również wybuch skandalu z zaangażowanym do reklamy celebrytą lub zmiana jego wizerunku, jednak ta ostatnia kwestia regulowana jest najczęściej przez umowę. Tego typu kampanie reklamowe są zdecydowanie kosztowne w związku z tym wybór gwiazdy dokonywany jest bardzo ostrożnie. Badane są opinie społeczeństwa odnośnie wybranego celebryty oraz mierzona oglądalność programów, w których występuje. Wszystko to po to, aby osiągnąć jak najlepsze efekty z prowadzonej kampanii promocyjnej. Generalnie już chyba każdy z nas przyzwyczaił się do tego że w reklamach widzimy coraz nowe twarze osób znanych z okładek i powoli zaczynają reklamować wszystko. Zwłaszcza w reklamach banków jest bardzo wiele znanych ludzi, no ale to specyficzny rynek.