Internet jest szczególnym kanałem reklamowym – pozwala bowiem dotrzeć do ogromnej rzeszy klientów. Szczególnie w obecnych czasach firmy, które swoich działań marketingowych nie przenoszą do sieci raczej nie staną się rozpoznawalną ogólnie marką. Obecność w Internecie pokazuje, że firma jest nowoczesna i potrafi korzystać z najnowszych technologii. Nawet przedsiębiorstwa, które stawiają jedynie na rynek lokalny decydują się na promowanie swojej marki w Internecie.
Oczywiście mogą być tutaj wykorzystywane różne formy marketingu, które wzbogacą tradycyjne kampanie. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt. Otóż rozpowszechniane w sieci materiały zawsze można zmienić. W przypadku, gdy przygotujemy broszury i rozmaite prospekty nie mamy zaś możliwości poprawiania na bieżąco zmieniających się przecież danych – dzięki temu reklama w sieci Internecie może lepiej odzwierciedlać bieżącą sytuację firmy niż kampania przeprowadzana za pomocą tradycyjnych kanałów dystrybucji (np. plakatów, billboardów, tablic reklamowych itp.).