Popularne Posty

„Handel internetow

Każdy aktywny handel wychodzi naprzeciw potrzeb klienta. Analizuje jego potrzeby, ...

„Pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej to wszechstronne działanie, które ma na celu ...

„Milionowe inwesty

Handel to walka o klienta. Nie ważne czy dotyczy to ...

W jakim programie pi

Pisanie prac zaliczeniowych jest zajęciem niezwykle żmudnym i czasochłonnym, zwłaszcza, ...

darmowy lokalizator

Jeszcze kilka lat temu byłoby wręcz nie do pomyślenia, aby ...

Każdy rynek na których działa przedsiębiorstwo posiada specyficzne cechy odróżniające go od innych. Cechy te objawiają się poprzez inne gusta i preferencje nabywców, przyzwyczajenia związane z zakupami, a także stylem życia, można tu również wymienić zamożność poszczególnych społeczności, a także dominującą grupę wiekową. Determinuje to przyjęcie przez firmę konkretnych działań w celu zwiększenia efektywności prowadzonej kampanii promocyjnej. W związku z tym działalność marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku globalnym oraz małych firm prosperujących na rynku lokalnym będą się od siebie w dużym stopniu różnić. Pierwsza z wymienionych organizacji, a więc korporacja międzynarodowa musi za pomocą reklamy dotrzeć do szerokiego grona osób z różnych państw, regionów, często również innych kultur. Powoduje to konieczność przyjęcia strategii charakterystycznych dla tego typu działalności. Przedsiębiorstwo może zaoferować reklamę o tej samej treści dla konsumentów z wszystkich rynków, na których działa, jest to tzw. strategia standaryzacji. Innym rozwiązaniem jest wprowadzenie różnych kampanii reklamowych w różnych np. w różnych kręgach kulturowych, co wiąże się niestety z wysokimi kosztami. Małe firmy działające na rynku lokalnym stawiają zazwyczaj w swoich reklamach na tradycję, rok powstania oraz fakt, że są przedsiębiorstwami z tego regionu. Nie muszą one docierać do szerokiego zróżnicowanego grona osób, a więc ich kampania reklamowa jest stosunkowo prosta do przeprowadzenia. Można również w łatwy i stosunkowo tani sposób zbadać realne potrzeby potencjalnych klientów. Podsumowując ten artykuł zupełnie inaczej będzie wyglądała sprawa promocji towarów na rynkach biednych i rozwijających się a zupełnie inaczej w miejscach gdzie żyje wiele bogatych osób. To wszystko jest zależne od zasobności portfela grupy do jakiej kierujemy nasze towary czy też usługi. O tym jednak wie każdy początkujący nawet biznesmen.