Każdy rynek na których działa przedsiębiorstwo posiada specyficzne cechy odróżniające go od innych. Cechy te objawiają się poprzez inne gusta i preferencje nabywców, przyzwyczajenia związane z zakupami, a także stylem życia, można tu również wymienić zamożność poszczególnych społeczności, a także dominującą grupę wiekową. Determinuje to przyjęcie przez firmę konkretnych działań w celu zwiększenia efektywności prowadzonej kampanii promocyjnej. W związku z tym działalność marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku globalnym oraz małych firm prosperujących na rynku lokalnym będą się od siebie w dużym stopniu różnić. Pierwsza z wymienionych organizacji, a więc korporacja międzynarodowa musi za pomocą reklamy dotrzeć do szerokiego grona osób z różnych państw, regionów, często również innych kultur. Powoduje to konieczność przyjęcia strategii charakterystycznych dla tego typu działalności. Przedsiębiorstwo może zaoferować reklamę o tej samej treści dla konsumentów z wszystkich rynków, na których działa, jest to tzw. strategia standaryzacji. Innym rozwiązaniem jest wprowadzenie różnych kampanii reklamowych w różnych np. w różnych kręgach kulturowych, co wiąże się niestety z wysokimi kosztami. Małe firmy działające na rynku lokalnym stawiają zazwyczaj w swoich reklamach na tradycję, rok powstania oraz fakt, że są przedsiębiorstwami z tego regionu. Nie muszą one docierać do szerokiego zróżnicowanego grona osób, a więc ich kampania reklamowa jest stosunkowo prosta do przeprowadzenia. Można również w łatwy i stosunkowo tani sposób zbadać realne potrzeby potencjalnych klientów. Podsumowując ten artykuł zupełnie inaczej będzie wyglądała sprawa promocji towarów na rynkach biednych i rozwijających się a zupełnie inaczej w miejscach gdzie żyje wiele bogatych osób. To wszystko jest zależne od zasobności portfela grupy do jakiej kierujemy nasze towary czy też usługi. O tym jednak wie każdy początkujący nawet biznesmen.