W sieci działają spamerzy, patrzący na ilość linków przychodzących, niezależnie od ich źródła, a także normalni ludzie, jakościowo spoglądający w przyszłość prowadzonej działalności online, stawiający głównie na cechy jakościowe. Kto w tym sporze pozycjonowania ma rację? Google posiada w swoim asortymencie wiele narzędzi mierzenia jakości witryny tj. PageRank, TrustRank, czy nawet wiek domeny. Dodatkowo w grę wchodzi unikalna wartość treści, zoptymalizowane słowa kluczowe.
Pozycjonowanie nie polega zatem tylko na zewnętrznych czynnościach pozyskujących odnośniki, ale także na uwzględnieniu właściwości wewnętrznych portalu. Dopasowania go pod nowoczesne wymagania algorytmu, który wyraźnie podkreśla znaczenie wysokiej jakości. Google stale ewoluuje, wprowadza zmiany, monitoruje internet usuwając spam wszelkimi możliwymi sposobami. Rzetelność pozycjonowania konieczna do uzyskania efektywnych wyników. Wskazówki dla webmasterów służą zawsze pomocą dla początkujących i zaawansowanych pozycjonerów. Warto się do nich odwołać.