Kanał dystrybucji jaki wybierze firma wchodząc z oferowaną gamą produktów na rynek w dużym stopniu rzutuje na efektywną sprzedaż, a także na przyjete działania w strategii marketingowej. Przede wszystkim kanały ogólnie dostępne a więc drogerie czy supermarkety pozwalają dotrzeć do szerokiej gamy nabywców, natomiast sprzedaż produktów poprzez specjalistyczne kanały takie jak apteki lub salony kosmetyczne i fryzjerskie wiąże się z wzbudzeniem w potencjalnym kliencie opinii, że jest to produkt specjalistyczny o wysokiej jakości oraz polecany przez specjalistów z danej dziedziny. Wśród firm oferujących kosmetyki na rynku znajdują się również takie, które docierają do nabywców za pomocą konsultanta informującego o dostępnych produktach i promocjach, a także na tyle przeszkolonego, że jest w stanie doradzić odpowiedni produkt do danego typu cery. Wybór sposobów na dotarcie do nabywcy jest szeroki, sztuką jest tutaj przyjęcie przez firmę tego, który będzie najefektywniejszy.
Kosmetyki z grupy tzw. produktów z niższej półki oraz ogólnodostępnych warto oferować za pomocą drogerii oraz sklepów, dzięki temu dotrze się do szerokiej grupy osób i będzie możliwe zaoferowanie konkurencyjnej ceny. Produkty typowo specjalistyczne, a więc związane z wysoką ceną warto sprzedawać za pośrednictwem aptek oraz salonów kosmetycznych. Są to miejsca kształtujące opinie o wyrobach, a produktów w nich poszukują osoby, którym zależy w głównej mierze na wysokiej jakości i skutecznym działaniu, a nie na niskiej cenie. Oczywiście taki klient, który w ten sposób podchodzi do sprawy jest klientem idealnym. Każda firma marzy o kimś kto będzie kupował wielkie ilości towarów w wysokiej cenie. Niestety jednak tak się nie da i trudno jest sobie wyobrazić sytuację że przeciętny Kowalski będzie kupował drogie i firmowe ubrania czy też kosmetyki.