Popularne Posty

„Handel internetow

Każdy aktywny handel wychodzi naprzeciw potrzeb klienta. Analizuje jego potrzeby, ...

„Pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej to wszechstronne działanie, które ma na celu ...

„Milionowe inwesty

Handel to walka o klienta. Nie ważne czy dotyczy to ...

W jakim programie pi

Pisanie prac zaliczeniowych jest zajęciem niezwykle żmudnym i czasochłonnym, zwłaszcza, ...

darmowy lokalizator

Jeszcze kilka lat temu byłoby wręcz nie do pomyślenia, aby ...

Kanał dystrybucji jaki wybierze firma wchodząc z oferowaną gamą produktów na rynek w dużym stopniu rzutuje na efektywną sprzedaż, a także na przyjete działania w strategii marketingowej. Przede wszystkim kanały ogólnie dostępne a więc drogerie czy supermarkety pozwalają dotrzeć do szerokiej gamy nabywców, natomiast sprzedaż produktów poprzez specjalistyczne kanały takie jak apteki lub salony kosmetyczne i fryzjerskie wiąże się z wzbudzeniem w potencjalnym kliencie opinii, że jest to produkt specjalistyczny o wysokiej jakości oraz polecany przez specjalistów z danej dziedziny. Wśród firm oferujących kosmetyki na rynku znajdują się również takie, które docierają do nabywców za pomocą konsultanta informującego o dostępnych produktach i promocjach, a także na tyle przeszkolonego, że jest w stanie doradzić odpowiedni produkt do danego typu cery. Wybór sposobów na dotarcie do nabywcy jest szeroki, sztuką jest tutaj przyjęcie przez firmę tego, który będzie najefektywniejszy.

Kosmetyki z grupy tzw. produktów z niższej półki oraz ogólnodostępnych warto oferować za pomocą drogerii oraz sklepów, dzięki temu dotrze się do szerokiej grupy osób i będzie możliwe zaoferowanie konkurencyjnej ceny. Produkty typowo specjalistyczne, a więc związane z wysoką ceną warto sprzedawać za pośrednictwem aptek oraz salonów kosmetycznych. Są to miejsca kształtujące opinie o wyrobach, a produktów w nich poszukują osoby, którym zależy w głównej mierze na wysokiej jakości i skutecznym działaniu, a nie na niskiej cenie. Oczywiście taki klient, który w ten sposób podchodzi do sprawy jest klientem idealnym. Każda firma marzy o kimś kto będzie kupował wielkie ilości towarów w wysokiej cenie. Niestety jednak tak się nie da i trudno jest sobie wyobrazić sytuację że przeciętny Kowalski będzie kupował drogie i firmowe ubrania czy też kosmetyki.