Każdy aktywny handel wychodzi naprzeciw potrzeb klienta. Analizuje jego potrzeby, preferencje i popyt. Działa w ten sposób, aby sprzedawać jak najwięcej produktów i wykorzystuje wszystkie aktywne metody sprzedaży. W telewizji, w radio, w sklepach, na co dzień spotykamy się z promocjami i reklamami, które maja na nas wpłynąć, zachęcić do zakupu czy skorzystania z usługi. Mówi się nawet, że reklama jest dźwignią handlu. Trzeba przyznać temu rację. Nieco inaczej sytuacja wygląda w Internecie. W tym wypadku reklamodawcy maja szerokie pole do popisu i ogromne możliwości. Różne formy reklamy między innymi strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam to tylko niektóre z takich możliwości.
Trzeba też zauważyć, że ta branża ciągle się rozwija. Informatycy, programiści, wszyscy specjaliści w tej branży cały czas pracują nad reklama internetową. W dobie szeroko rozwijającego się Internetu taka forma reklamy bardzo duże znaczenie. Reklama internetowa ma spora przewagę nad tradycyjną, telewizyjną czy też radiowa. Największą korzyścią jest fakt natychmiastowego publikowania. Reklama internetowa, jej treść, nie jest ograniczona pod względem geograficznym i czasowym. Pozwala na dostosowanie reklam do zawartości stron internetowych np. Yahoo!, Google AdSense umożliwiają umieszczanie reklam na odpowiednich stronach internetowych lub obok wyników wyszukiwania słów kluczowych. Dotychczas podstawowymi formami reklamy internetowej były banery, witryny www firm i produktów. Prężny rozwój doprowadził do tego, że powstały mega bannery, pop-upy, interstitilas, button i wiele wiele innych. Fachowcy nieustannie myślą jak przyciągnąć wzrok internauty, gdzie umieścić taką reklamę, jak sprawić, aby człowiek kliknął na reklamę i zapoznał się bliżej z produktem. Chwytają się wszystkich sposobów. Reklama internetowa to przyszłość całego handlu internetowego.