Nowa firma, jeżeli chce zaistnieć w Internecie, nie ma na to szans, jeżeli nie będzie się reklamować. Ważne jest też to, jak wysoko strona firmy znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Aby poprawić swoje wyniki, można samemu spróbować wypromować stronę. Można również zwrócić się do jednej z wielu firm, które zajmują się pozycjonowaniem oraz optymalizacją stron internetowych. Samodzielne próby wypromowania strony mogą nie przynieść oczekiwanych efektów, jeżeli nie mamy w tym temacie doświadczenia. Jednym ze sposobów, na podwyższenie pozycji strony w wyszukiwarce, jest umieszczenie odnośników do niej w wielu artykułach presell. Taki artykuł zawiera w sobie słowa kluczowe, związane z tematyką strony. Przykładowo, jeżeli chcemy wypromować internetowy sklep obuwniczy, to artykuł powinien być właśnie związany z butami, modą itp. w treści artykułu będzie się znajdował odnośnik, który po kliknięciu przeniesie nas na właściwą stronę internetową. Takie artykuły często maja bardzo niską jakość – dużo błędów ortograficznych, niegramatycznych zdań. Warto zainwestować, więc w jakość takich artykułów, ponieważ te niskiej jakości mogą tylko zniechęcać. Co prawda, niektórzy uważają, że takich tekstów i tak nikt nie czyta, jednak w końcu trzeba rzucić okiem na ich treść, przed kliknięciem odnośnika. Jeżeli artykuł jest interesujący i napisany z sensem, może zachęcić. Im więcej takich artykułów, tym lepiej. Większa jest wtedy szansa, że ktoś je przeczyta i kliknie w odnośnik. Zwłaszcza w przypadkach, gdy konkurencja jest duża. Dlatego niektóre firmy mają po kilkaset lub więcej takich artykułów.
Sposobów na wypromowanie strony w sieci jest dużo więcej. Przede wszystkim ważne jest to, aby sama stronę była przejrzysta i przyjazna dla klientów. W kwestii graficznej warto postawić na ciekawy top strony i minimalizm reszty. Poza tym, strona powinna wyświetlać się bez błędów. Reklamować można się również przez serwisy społecznościowe czy portale aukcyjne. Im więcej donośników, banerów i reklam na innych stronach, tym firma ma większą szansę na zdobycie klientów.