Jak wiadomo reklamy telewizyjne uważane są za bardzo drogi sposób promocji i nie każdego stać na zapłacenie kilkudziesięciu złotych za 10 sekund czasu antenowego. Pewnie to skutecznie przyciąga reklamodawców i inwestują oni w reklamę internetową, która kosztuje o wiele mniej. Są ludzie, którzy uważają, ze docierają one do mniejszej liczby odbiorców, ale jak wiadomo telewizyjnych reklam nikt nie lubi. Ogólnie reklama działa denerwująco na oglądającego. W telewizji ciężko obejrzeć dobry film, bo ciągle emitują przerywniki reklamowe. W Internecie trudno cokolwiek przeczytać, ponieważ zewsząd atakują nas reklamy i nawet niewinne klikniecie myszką powoduje przeniesienie na inna stronę. Reklama jednak nadal jest najskuteczniejsza formą promocji firmy i nikt nie zwraca uwagi na telewidza, słuchacza czy internautę.
To biznes generujący ogromne dochody i zwiększający sprzedaż reklamodawców. Powiedzmy, że spośród 100 osób jedna przez przypadek wejdzie i kupi produkt, w przeliczeniu na miliony przypadkowych odsłon daje to spore wyniki. Za najskuteczniejsze formy reklamy powszechnie uważa się banery, skyscrape, box śródtekstowy i button. To są wszystkie mrugające i rozwijające się okienka na stronach internetowych. Nie ma w tej chwili strony bez takiej reklamy. Obecne są wszędzie i generują miliony przypadkowych odsłon dziennie. W kolejności mamy wszelkie e maile reklamowe, newslettery, linki sponsorowane i wiele innych. Każdy sposób jest dobry i co ciekawsze, taki sposób reklamy jest niedrogi w porównaniu do czasu antenowego telewizji. Efektem tego jest zwiększone zainteresowanie nawet małych firm, które korzystają z promocji przez Internet. Reklama to dziedzina Internetu, która nieustannie się rozwija. Wzrasta liczba internautów i marketing internetowy takich działań potrzebuje. Na przestrzeni kilku lat nic się nie zmieni, mrugające okienka i niechciane e maile zawsze będą funkcjonowały i prawdopodobnie nic tego nie zmieni. Niektóre formy reklamy na pewno się zmienią, ale tylko po to abyśmy więcej kupowali.